Laat anderen weten over uw problemen met DigiD: Schrijf een commentaar
DigiD is een dienst van de Nederlandse overheid en maakt het mogelijk om met één inlogmiddel in te loggen bij meer dan 600 organisaties in Nederland. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gezamenlijk systeem van en voor de overheid en is bedoeld om de identiteit van burgers te verifiëren bij toegang tot online overheidsdiensten.
Helaas kunnen er ook storingen optreden bij DigiD. De meest voorkomende problemen zijn problemen met inloggen, problemen met het aanvragen van een nieuwe DigiD of problemen met de activatiecode. Soms zijn deze storingen het gevolg van een grootschalige storing bij DigiD zelf, maar het kan ook zijn dat het probleem lokaal is.
Bij een storing met DigiD, zijn er een aantal dingen die je zelf kunt proberen:
Als een storing bij DigiD langdurig is, is het verstandig om contact op te nemen met de DigiD helpdesk. Zij kunnen je meer informatie geven over de aard van de storing en eventueel een oplossing bieden. Houd er rekening mee dat het bij grote storingen druk kan zijn bij de helpdesk en dat de wachttijd dus langer kan zijn.
Bij ons kun je altijd de laatste updates vinden over de status van DigiD. Wij monitoren de status van DigiD en vele andere diensten wereldwijd, zodat je altijd op de hoogte bent van eventuele problemen. Zo kun je problemen met DigiD snel en efficiënt oplossen.